Reklamefilm for NORD - Engage

2022 - NORD Universitet
Konsept | Filmproduksjon

 

Spill av film

 
 
 

Et helt nytt studie skal lanseres på Handelshøgskolen NORD i samarbeid med Engage Centre, men de vil ikke “bare” ha økonomer, studiet skal samle studenter fra alle fagområder, så lenge de har skaperlyst og entreprenørskapsånd. Og det var den vi ville trigge.

 
 
 
 
 
 
Bilde av noen som holder en smarttelefon med teksten "Tørr du å tenke stort?"
 
 

Et studie med høye ambisjoner og en stor visjon, krever en film som matcher, både i innhold og visuelt.

 
 
Deadline - produksjon av film i studio med sudent som står foran en skjerm med bilde av jorden fra verdensrommet.
Deadline - produksjon av film i studio med student som ser inn i kamera.
Deadline - produksjon av film i studio med fire studenter som står foran kamera.
 
 

Utfordringen: Oppmerksomhet rundt nytt tverrfaglig studie

Som en del av NORD universitet sin satsning på entreprenørskap skal det etableres et helt nytt studie; Master i entreprenørskap og forretningsutvikling. Studiet er lagt under Handelshøgskolen Nord, men man ønsker studenter fra alle profesjoner. Hvordan skal vi få studenter fra helse, havbruk og samfunnsfag til å tenke at dette er en aktuell master også for dem?

Innsikt: Hvordan trigger vi nysgjerrigheten?

Målgruppen her er i hovedsak unge studenter som nærmer seg slutten av bachelorstudiet og skal velge om de skal ta master, og eventuelt hvilken master. Disse studentene er storforbrukere av digitale kanaler, og NORD ønsket å skape noe som ga en stoppeffekt i strømmen av innhold studentene eksponeres for. Dette er en krevende oppgave, også fordi de er utrolig gode til å sile ut kommersielt innhold når de scroller.

Planen: En sterk visuell film med et pussig spørsmål

For å i det hele tatt være relevant, må vi skape noe som ser annerledes ut enn annet innhold som studentene møter i feeden sin. Dette løste vi ved bruk av sterke visuelle elementer og mye bevegelse i bildet. Filmen ble produsert i Deadline streamingstudio, hvor vi blant annet brukte ulike projektorer og bakgrunner for å skape ønsket effekt. For å trigge nysgjerrigheten, og spore målgruppen mot hva det var snakk om, brukte vi tekst for å stille et spørsmål som gir et tankekors — nok til at de stopper opp og ser videre. Gjennom å bruke unge mennesker i en annerledes studiesetting kommuniseres det unike ved denne masterutdanningen, og symbolene i slutten forsterker det tverrfaglige aspektet.

Resultatet: Første kull startet høsten 2022

For å få lov til å starte opp det nye studiet, måtte universitetet rekruttere en klasse på 25 studenter. Dersom man kom under dette, ville ikke den nye masteren blitt noe av. Men det ble den, og nå har de fått sitt eget innovasjonssenter på campus også. Vi gratulerer og takker for at vi fikk være med å bidra!

 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

Vestall - Vesterålskraft Nett går for norrønt

Neste
Neste

Reklamefilm for NORD - Testa Nesna?