Jubileumsfilm for Iris Salten

2019 - Iris Salten

Ide og manus | Filmproduksjon

 

Spill av film

 
 
 

Iris Salten ble 25 år i 2019, og ønsket i den forbindelse å løfte frem befolkningen i Salten som de super-sortererne de er.

 
 
 
 
 
 

Foto: Marthe Mølstre

 
 

25 år i miljøets tjeneste gjøres ikke alene, og det var flott å få være med å hylle saltenværingene i denne filmen.


 
 

Foto: Deadline

Albmi adventures - en mann og en dame ser på rimete greiner mens de er ute på tur i Beiarn.

Foto: Albmi Adventures

En dame står modell med klær som er funnet i bruktbutikk. Foto Nadia Nordskott

Foto: Nadia Nordskott

 
 

Utfordringen: Å takke alle som bidrar til et reinere Salten

Iris Salten har vært en fremoverlent renovasjonsaktør siden oppstarten i 1994, med høy sorteringsgrad sammenliknet med liknende organsisasjoner. Men lite hadde skjedd hvis ikke befolkningen i Salten hadde vært lydhør for både holdnings- og handlingsendring.

Innsikt: Hvordan går vi frem

Jubileumsfilmen var bare et av flere tiltak som ble iverksatt i jubileumsåret, for å takke befolkningen i Salten for innsatsen. Utgangspunktet var å samle det som fantes av filmklipp av folkk som gjorde en innsats for miljøet, og sy dette sammen til en helhetlig film som skulle distribueres digitalt og på kino, for å nå flest mulig.

Planen: Å se oss selv utenfra

Ofte kan man bli litt “close to home” og det kan være fint å se seg selv gjennom øynene til de som ikke kjenner oss. Det var det som var utgangspunktet for filmen, da vi sydde sammen ulike filmklipp til en sammenhengende historie. Det ble også lagt vekt på å visualisere hvorfor vi gjør denne “jobben” — kildesorteringen, ved bruk av bilder av vår storslåtte Salten-natur.

Resultatet: Et vellykket jubileumsår

Renovasjonsselskapet var fornøyd med oppmerksomheten de fikk gjennom året, både ved bruk av denne filmen, og andre virkemidler.

 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

Dokumentar - Halvdan: Høre tell på jorda

Neste
Neste

Markedsføring for OKNN — Den tøffeste næringa