Økt synlighet for Elektrogruppen

2023 - Elektrogruppen
PR & Strategi | Grafisk design | Film og foto

 
 

Elektrogruppen består av 19 bedrifter innen tekniske fag i hele Nordland, og vi bidrar med alt fra strategi, innholdsproduksjon og social media management. Employer branding og rekruttering er også en viktig del av oppdraget, og vi kan allerede gå god for at dette er en bra plass å jobbe, for triveligere gjeng skal du lete lenge etter!

 
 
 
 

Deadline har vært motoren bak økt synlighet på tvers av våre kanaler, og evner på en god måte å bevisstgjøre både kunder og potensielt nye kolleger om hva vi står for. I tillegg til å tenke utenfor boksen, gjør de det med et godt- og smittende humør.

– Andreas Sandness Melby, strategi og forretningsutvikling Elektro AS

 
 
 

Utfordringen: Økt kontinuitet og kvalitet i markedsarbeidet

Et ønske om å sentralisere og profesjonalisere markedsarbeidet for konsernet og døtrene ligger til grunn for beslutningen om å anskaffe en ekstern partner. Dette gjør vi for Elektrogruppen: 

  • Merkevareplattform og kommunikasjonsstrategi

  • Grafisk profil og visuell identitet

  • Kommunikasjonskonsept, rådgivning / idéutvikling

  • Produsere årshjul / markedsplan og følge opp aktivitetene

  • Produksjon og tilrettelegging av innhold til nettside, SoMe, annonser, kampanjer, satsningsområder og aktiviteter

  • Holde levende SoMe og nettside

  • Produksjon av presentasjoner, foto/video og grafisk innhold

  • Profileringsmateriell, sponsorkit og messemateriell

  • Skilting, bilprofilering med mer

  • Reklame

Innsikt: grundig analysearbeid

Ettersom Elektrogruppen er en stor og kompleks aktør med mange ulike merkevarer har det vært viktig for oss å skape et solid strategisk grunnlag og forståelse for de ulike merkevarene og hvordan disse fungerer sammen og alene. Konsernet hadde allerede gjort et stort innsiktsarbeid både internt og eksternt da vi ble med på laget, og vi har brukt dette, sammen med datagrunnlag fra BTF innsikt og bruk av sosiorastmodellen, til å definere målgrupper og personas som vi jobber mer spisset mot. GenerasjonZ er en viktig målgruppe for å rekruttere lærlinger og medarbeidere.

Løsning: Strategisk forankring

Siden oppstarten har vi fokusert på å utarbeide strategier for markeds- og kommunikasjonsarbeidet for konsernet som helhet, med tilhørende markedsplaner og publiseringsplaner, samt markedsstrategier og årshjul for bedriftene. Innholdsproduksjon og “community management” er sentrale aktiviteter som vi gradvis har startet på, etterhvert som de strategiske fundamentene og innledende workshops har blitt gjennomført, og vi har blitt bedre kjent med, og fått definert merkevarens personlighet og tone of voice. 

Resultater: Stigende kurve

Dette er et langsiktig arbeid, men økt innholdsproduksjon og justeringer i kampanjeoppsett i samarbeid med distribusjonsselskapet Hensikt AS, har vi fått gode resultater hittil, sammenliknet med tidligere kampanjer.

Vi valgte Deadline som vår markedsavdeling til leie på bakgrunn av den lokale tilhørigheten og bredden av tjenester de kan tilby. I anbudsprosessen overbeviste de oss om at de kan tilføre den kompetanse og kreativiteten vi trenger for å utvikle merkevaren vår. De har vært motoren bak økt synlighet på tvers av våre kanaler, og evner på en god måte å bevisstgjøre både kunder og potensielt nye kolleger om hva vi står for. I tillegg til å tenke utenfor boksen, gjør de det med et godt- og smittende humør. ”

– Andreas Sandness Melby, strategi og forretningsutvikling Elektro AS

 
 
 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

NORD universitet på Tiktok

Neste
Neste

Noranett – nytt navn og visuell identitet til et fremtidsrettet nettselskap