Styrker kreativ bransjer i Nord-Norge

Anne Jorid Isaksen smiler i gul dress med Bodø by bak

Økende oppdragsmengde gjør at Deadline, en ledende aktør innenfor kreativ bransje i Nord-Norge, kan ønske flere folk velkommen i teamet. Denne gangen er det bodøjenta Anne Jorid Isaksen som har vendt nesen nordover, etter 12 år som utflytter.

Kreative bedrifter i regionen har hatt en betydelig omsetningsøkning siden 2022, og Deadline er intet unntak. Selskapet opplever økt etterspørsel og utvider derfor teamet i Bodø. 

– Vi er begeistret for å ønske Anne Jorid Isaksen velkommen til vårt team her i Bodø, sier Katrine Mevatne, leder i Deadline Bodø. – Med den økende oppdragsmengden har behovet for enda en dyktig prosjektleder vært tydelig. Med Anne Jorid på laget ser vi frem til å videreutvikle våre kreative løsninger for våre kunder, og styrke vår posisjon som en ledende aktør i bransjen.


Vil dyrke et kreativt fagmiljø i nord

Veksten har også en positiv innvirkning på Nord-Norges kreative bransje som helhet. 

– Vi brenner for å bygge et sterkt fagmiljø innenfor kreativ bransje i Nord-Norge, og at bransjen som helhet vokser er kjempebra. Vi må gjøre det vi kan for å tiltrekke oss, og beholde kreative talenter her, og da må vi også vise dette gjennom handling, fortsetter Mevatne, som også har ledige stillinger som fotograf ute nå. – Jo flere dyktige designere, prosjektledere, fotografer og kreative rådgivere vi tiltrekker oss, jo mer attraktivt blir det for andre å komme hit, og da må vi som bransje vise at vi ønsker å satse og utvikle de som kommer til oss, og det ansvaret vil vi i Deadline ta. Det er viktig for bransjen vår og for Nord-Norge forøvrig, mener hun.

Å gjøre nordnorske bedrifter attraktive

Selskapet har sin kjernevirksomhet i strategisk kommunikasjon, og virkemidlene for å lykkes med dette – som film, grafisk design, og eventproduksjon. De mener dette er sentrale elementer for å gjøre Nord-Norge attraktivt for både folk og organisasjoner.

– Til syvende og sist er alt arbeidet vi og våre kolleger i kreativ bransje gjør, et gigantisk omdømmearbeid for Nord-Norge som helhet. Hvis vi lykkes med markedsføringsarbeidet vi gjør på oppdrag for våre kunder, lykkes Nord-Norge med å fremstå som en attraktiv plass å jobbe og bo. Det er det som driver oss, forteller Mevatne og fortsetter:

 – At Anne Jorid velger å komme tilbake til Bodø etter 12 år borte, er jo et bevis på at vi som landsdel lykkes, det er mange krefter som drar i samme retning, med både kommunale omdømmeprosjekter og bedrifter som satser på employer branding og tar omdømmet sitt på alvor.

Klar for en ny hverdag

Isaksen gleder seg til nye utfordringer på jobb og en ny hverdag i byen hun vokste opp.

– Det er deilig å være tilbake, og jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidsoppgavene mine i Deadline. Jeg har bakgrunn fra markedsføring, ledelse og eventplanlegging, så mye er likt, men det blir nytt å lede prosjekter som inkluderer ulike disipliner fra kreative fag sammen, og det gleder jeg meg veldig til, avslutter hun.


Om Deadline Media og Film AS

Deadline er en ledende aktør i kreativ bransje i Nord-Norge. Med en lidenskap for nyskapning og kreativitet, leverer selskapet en rekke tjenester innen strategisk kommunikasjon og innholdsproduksjon; film, foto, design, event og mer.