Truls + Trollfjord Brebånd = sant
2023- Trollfjord Bredbånd
Filmproduksjon | Kampanje
Hvordan gjør man internett forståelig, nær og litt artig?
I kampanjen med Truls Svendsen i hovedrollen møter vi en folkelig figur som med glimt i øyet forklarer wifi, fiber og hverdagsproblemer de fleste kjenner seg igjen i. Målet er å bygge kjennskap, avmystifisere teknologien og vise at Trollfjord Bredbånd er både moderne og ekte lokal.
Bakgrunn og utfordring
Trollfjord Bredbånd (TBB) er et stort lite bredbåndsselskap med over 13 000 kunder – fra Steigen i sør til Senja i nord. De leverer topp kvalitet og har flere ganger bevist at de tør å tenke annerledes: Rosa skiløpere på Hadselheia? Ja. Håndskrevne kort til tusenvis av kunder? Også ja. Nå ønsket TBB å vise frem nye sider av seg selv – og styrke posisjonen som Nord-Norges bredbåndsleverandør nummer én.
Internett er noe vi alle trenger, men ikke alle forstår. Hva er forskjellen på wifi og fiber? Hvorfor må du grave for å få bedre nett? Og hvorfor går det egentlig så tregt i stua? Samtidig vet vi at målgruppen setter pris på det som er ekte, lokalt og tilgjengelig.
Vi trengte en tydelig stemme som kunne formidle det tekniske på en enkel måte – og samtidig styrke merkevaren Trollfjord Bredbånd som både hjelpsom, nordnorsk og frempå.
Løsning
Vi hentet inn Truls Svendsen – en av Norges mest folkekjære komikere og en tydelig nordnorsk stemme. Truls er både hjelpsom, folkelig og til å stole på – akkurat som Trollfjord Bredbånd.
Sammen med kunden utviklet vi konseptet Truls forklarer internett – en serie små filmer der Truls på sin egen lune og lett absurde måte gir råd om alt fra wifi-plassering til hvorfor grøftegraving ikke trenger å være skummelt.
Vi stod for idé, manus, regi og produksjon. Alt ble spilt inn lokalt, på Stokmarknes – og hele kampanjen er utviklet i nord, av folk som kjenner landsdelen og målgruppen.
Kampanjen gir Trollfjord Bredbånd en tydeligere stemme og sterkere tilstedeværelse i både nye og eksisterende markeder. Filmene bygger kjennskap, skaper engasjement og forsterker det som er kjernen i merkevaren: nordnorsk kvalitet, tilgjengelighet og menneskelig kundeservice.